Blanda din egen senap och bestäm själv om den ska smaka av chili, vitlök eller kanske lakrits?

Ät mer senap – SÅ HÄR GÖR DU!

Senap är fullt av nyttiga ämnen som är bra för hälsan – den är perfekt både för att piffa upp diverse rätter och sätta smak på matlådan, utan att fylla dig med kalorier.

8 juli 2015 av I FORM

Så använder du mer senap:

  • I äggrätter som ägghalvor och fyllda ägg.
  • Som tillbehör till fiskrätter med torsk, sill, lax och i tonfisksallad.
  • I marinader till vilt, till hamburgare, fläsk och filé.
  • Som smaksättare i olja-vinäger-dressingar, i magra surmjölksdressingar, dipper och såser.
  • Som sunt tillbehör i sandwichar, på burgare och korv.
  • Under pålägget istället för smör – eller på pålägget som korv, skinka eller ost.
  • I potatissalladen och till färskpotatis.
  • Som smaksättare i smörgåstårta.
  • I krämen runt smörgåstårtan.
  • I marmelad eller chutney – t ex med plommon eller aprikos.

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar