Kostplan mot stressmage

Med den här kostplanen kan du komma igenom en stressig period. Den tar ingen tid, men hjälper din mage att motverka stress. Du kan utan problem äta efter planen varje dag i ett par veckor.

Morgon: Yoghurt (med probiotiska bakterier) med grov müsli eller annan fiberrik topping. Drick ett glas juice till.

Förmiddag: Ett par frukter + 1 glas vatten.

Lunch: Ett par skivor fullkornsrågbröd med fiskpålägg, magert köttpålägg och/eller ost + 1–2 glas vatten.

Eftermiddag: En stor näve mandlar och en banan + 1 glas vatten.

Kväll: 1 bit magert kött, fisk eller fågel, en ordentlig portion grönsaker (frysta grönsaker går bra) samt en portion fullkornspasta, bulgur, råris eller potatis + 1–2 glas vatten.

Sen kväll: En mugg te + ett par bitar god mörk choklad.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background