Kostplan mot stressmage

Med den här kostplanen kan du komma igenom en stressig period. Den tar ingen tid, men hjälper din mage att motverka stress. Du kan utan problem äta efter planen varje dag i ett par veckor.

Morgon: Yoghurt (med probiotiska bakterier) med grov müsli eller annan fiberrik topping. Drick ett glas juice till.

Förmiddag: Ett par frukter + 1 glas vatten.

Lunch: Ett par skivor fullkornsrågbröd med fiskpålägg, magert köttpålägg och/eller ost + 1–2 glas vatten.

Eftermiddag: En stor näve mandlar och en banan + 1 glas vatten.

Kväll: 1 bit magert kött, fisk eller fågel, en ordentlig portion grönsaker (frysta grönsaker går bra) samt en portion fullkornspasta, bulgur, råris eller potatis + 1–2 glas vatten.

Sen kväll: En mugg te + ett par bitar god mörk choklad.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background