Bygg upp ett baslager

I FORMs recept kräver endast 5 ingredienser - resterande kommer från ditt baslager. Här kan du ladda ner och skriva ut en lista över vad ditt baslager bör innehålla.

Du behöver endast 5 ingredienser till I FORMs recept - resten kommer från ditt baslager.

Den här listan anger vilka saker du ska se till ha hemma för att vara rustad på bästa sätt. Och när baslagret är komplett går inköpen inför matlagningen superenkel - så att du får extra mycket tid över till det roligaste; själva matlagningen!Baslager:

  • Havssalt
  • Nymalen svartpeppar
  • Torkade kryddor: Paprika, curry, gurkmeja, krossade chiliflingor/peperoncini, cayennepeppar, lagerblad, vaniljpulver, kanel, etc
  • Mjöl
  • Bakpulver
  • Acaihonung
  • Ljust rörsocker
  • Oljor: Olivolja (extra virgin) och kallpressad rapsolja
  • Vinäger: Vitvinsvinäger och mörk balsamvinäger
  • Soja
  • Dijonsenap
  • Burktomater, tomatketchup, koncentrerad tomatpuré
  • Lök: vitlök, rödlök, gul lök, scharlottenlök
  • Citroner
  • Morötter
  • Potatis
  • Mjölk, skyr, ägg
  • Parmesan
  • Grönsaksbuljong
  • Nötter och kärnor: Mandlar, hasselnötter, valnötter, pumpakärnor, solroskärnor, pinjekärnor
  • Rågbröd
  • Fullkornspasta
  • Fullkornsris

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background