Bygg upp ett baslager

I FORMs recept kräver endast 5 ingredienser - resterande kommer från ditt baslager. Här kan du ladda ner och skriva ut en lista över vad ditt baslager bör innehålla.

Du behöver endast 5 ingredienser till I FORMs recept - resten kommer från ditt baslager.

Den här listan anger vilka saker du ska se till ha hemma för att vara rustad på bästa sätt. Och när baslagret är komplett går inköpen inför matlagningen superenkel - så att du får extra mycket tid över till det roligaste; själva matlagningen!Baslager:

  • Havssalt
  • Nymalen svartpeppar
  • Torkade kryddor: Paprika, curry, gurkmeja, krossade chiliflingor/peperoncini, cayennepeppar, lagerblad, vaniljpulver, kanel, etc
  • Mjöl
  • Bakpulver
  • Acaihonung
  • Ljust rörsocker
  • Oljor: Olivolja (extra virgin) och kallpressad rapsolja
  • Vinäger: Vitvinsvinäger och mörk balsamvinäger
  • Soja
  • Dijonsenap
  • Burktomater, tomatketchup, koncentrerad tomatpuré
  • Lök: vitlök, rödlök, gul lök, scharlottenlök
  • Citroner
  • Morötter
  • Potatis
  • Mjölk, skyr, ägg
  • Parmesan
  • Grönsaksbuljong
  • Nötter och kärnor: Mandlar, hasselnötter, valnötter, pumpakärnor, solroskärnor, pinjekärnor
  • Rågbröd
  • Fullkornspasta
  • Fullkornsris

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background