Ät dig trött

Svårt att somna? Testa att äta långsamma kolhydrater till middagen, det hjälper dig att somna.

Tillhör du dem som ofta äter sent på kvällen? Då är det extra viktigt att du äter mat som inte håller dig vaken. Långsamma kolhydrater är bäst, skriver aftonbladet.se, eftersom de endast ger lite energi som kroppen kan använda under natten.

Det bästa är om du äter senast fyra timmar innan du går och lägger dig så att kroppen fokuserar på att återhämta sig, inte smälta maten.

Bra mat att sova gott på

  • Fullkornsbröd
  • Fullkornpasta
  • Färska grönsaker
  • Goda fetter, t ex från olivolja, advokado och nötter

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background