Ät dig trött

Svårt att somna? Testa att äta långsamma kolhydrater till middagen, det hjälper dig att somna.

Tillhör du dem som ofta äter sent på kvällen? Då är det extra viktigt att du äter mat som inte håller dig vaken. Långsamma kolhydrater är bäst, skriver aftonbladet.se, eftersom de endast ger lite energi som kroppen kan använda under natten.

Det bästa är om du äter senast fyra timmar innan du går och lägger dig så att kroppen fokuserar på att återhämta sig, inte smälta maten.

Bra mat att sova gott på

  • Fullkornsbröd
  • Fullkornpasta
  • Färska grönsaker
  • Goda fetter, t ex från olivolja, advokado och nötter

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background