Panik

Var förnuftig och tänk på att ett panikanfall är en helt normal reaktion, bara lite överdriven. Det är inte farligt.

  • Stanna kvar i nuet. Varva ner och fokusera på ordet "lugn". Slappna av och andas djupt.
  • Oroa dig inte för framtiden - det är nuet som gäller.
  • Acceptera dina känslor i stället för att kämpa för att undertrycka dem. Det är över om en stund.
  • Försök gradera din ångest på en skala från 1 till 10. Tänk dig att du går nerför skalan, steg för steg.
  • Försök distrahera dig - koncentrera dig på detaljer i omgivningen.
  • Försök sedan ta reda på exakt vad som utlöste anfallet.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background