Panik

Var förnuftig och tänk på att ett panikanfall är en helt normal reaktion, bara lite överdriven. Det är inte farligt.

  • Stanna kvar i nuet. Varva ner och fokusera på ordet "lugn". Slappna av och andas djupt.
  • Oroa dig inte för framtiden - det är nuet som gäller.
  • Acceptera dina känslor i stället för att kämpa för att undertrycka dem. Det är över om en stund.
  • Försök gradera din ångest på en skala från 1 till 10. Tänk dig att du går nerför skalan, steg för steg.
  • Försök distrahera dig - koncentrera dig på detaljer i omgivningen.
  • Försök sedan ta reda på exakt vad som utlöste anfallet.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background