Lär er CAT-ställningen

Alla känner till de traditionella samlagsställningarna bakifrån, stående och samlag där kvinnan ligger eller sitter ovanpå mannen. Men det finns ett par andra ställningar där möjligheten för båda parter att bli tillfredsställda är större.

En av ställningarna kallas för CAT-ställningen (The Coital Allingnment Technique) som betyder ungefär samordningssamlagsställningen. Med denna ställning är kvinnans chanser större att uppnå orgasm medan mannens penis är inne i slidan. Ställningen ökar också chanserna för mannen och kvinnan att uppnå orgasm samtidigt.

Koordinera rörelserna

CAT-ställningen handlar inte om avancerade och invecklade akrobatiska övningar. Man utgår ifrån den traditionella missionärställningen, men hemligheten är att man koordinerar rörelserna.

Det vanliga samlagsmönstret går annars ut på att mannen för penis snabbt, hårt eller långsamt fram och tillbaka i kvinnans slida. Mannen tror ofta att kvinnan tycker det är lika skönt som han tycker. Men på det sättet berörs nästen aldrig klitoris av samlagsrörelserna eftersom det krävs ett mer konstant och kontinuerligt tryck på klitoris för att kvinnan ska få orgasm.

I CAT-ställningen strävar både man och kvinna efter att deras bäcken ska mötas och inte förlora kontakten med varandra. På så sätt möjliggörs en kontinuerlig stimulering av klitoris.

Så gör ni

Mannen lägger sig ovanpå kvinnan precis som i missionärställningen, men han ska inta stödja sig på armbågarna för att bära upp sin kroppstyngd utan låta hela tyngden vila på kvinnan så att paret känner att deras kroppar kommer närmare varandra.

Mannens bäcken ska vara ovanpå kvinnans bäcken och penisskaftet ska pressas mot klitoris. Därefter är det rörelserna som är det viktigaste.

Med den här utgångspunkten är det mesta förberett för en bra klitorisstimulans. Resten klaras av att mannen och kvinnan rytmisk pressar sig mot varandra.

Mannens kroppstyngd och vikt gör att han pressar sig mot kvinnans huvud och axelparti, och det är viktigt för honom att tänka på att han ska undvika att glida tillbaka för då kan han hamna nedanför kvinnans bäcken.

Kvinnan ligger hela tiden på rygg och håller sina vader runt mannens lår, hennes vrister ska vila mot den tjockaste delen på mannens vader. På så sätt intar penis en grundposition i slidan, det vill säga den tränger inte särskilt djupt vilket gör det lättare att få klitoriskontakt. Därefter tar mannen över och pressar sig mot kvinnan. Mannen pressar kvinnans bäcken neråt och tillbaka, samtidigt som kvinnan möter mannens bäcken med sin klitoris så att det uppstår en liten smula motstånd. Den här täta kontakten ska inte upphöra utan fortsätta under hela samlaget.

Det är viktigt att rytm, rörelser och press är likadana hela tiden. Ni ska alltså inte variera rörelserna i snabbare, hetsigare eller långsammare tempo, utan lugnt pressa mot varandra i den rytm ni tillsammans kommer fram till.

Som med allting annat krävs det tålamod, nyfikenhet och uthållighet samt förestås en smula humor när CAT-ställningen ska övas in.

De mest lästa artiklarna just nu
Dieter

Gå ner i vikt med I FORM Kostplan 1500 kcal

Bröd

Världens nyttigaste och enklaste bananbröd

Kostråd

Vad är ingefära bra för?

Nyttig mat

RÄKNA UT: Hur många kalorier behöver jag?

Superfood

Kan du inte heller få ut kärnorna? Vi hjälper dig här!

Hälsa

Varför kan jag inte skilja på höger och vänster?

Styrkeövningar

Få starka ben med I FORMs julkalender

Träning

RÄKNA UT: Hur många kalorier förbränning min träning?

Nyttig mat

Så räknar du om gram till dl

Superfood

Byt ut isbergssallad mot de här gröna bladen – och få 6 gånger så mycket kostfibrer

Mer om Sex
Sex

Får du tillräckligt med (bra) sex?

Sex

Är det sunt att onanera?

Sex

Därför blir du så glad av sex

Sex

6 saker du inte visste om orgasmer

Sex

4 tips som gör dig nyförälskad i din partner

Sex

Därför kan det göra ont efter sex

Sex

Så produktiv blir du av att få orgasm

Sex

De 6 bästa tipsen för mer och bättre

Sex

Så får du större sexlust

Sex

Regelbundet sex boostar din hjärna

Sex

5 saker som håller igång sexlivet

Newsletter background
I FORM rekommenderar
Superfood

Kolla in våra bästa recept med rödkål

Förebyggande

Därför är bastu så hälsosamt

Psykologi

Testa dig själv: Är du optimist eller pessimist?

Om I FORM

Lätt att leva sunt: I FORMs träningsuniversum och veckomenyer hjälper dig

Förebyggande

Borde du vara orolig för att du svettas på natten?

Platt mage

Magcamp för nybörjare: Följ det här effektiva programmet och se resultat

Träning

Få mer energi med den här morgonträningen som sträcker ut och stärker

Psykologi

Depressionstest – är du mer än bara nedstämd?

Styrketräning

Nybörjare? Så kommer du snabbt igång med styrketräningen

Träning

Här är de 5 mest populära träningsprogrammen