Lär av männen – 4 saker att ta efter

Här är 4 områden där kvinnor har en del att lära av männen. Läs och lär – och må lite bättre.

Känns det ibland som om att han inte har något vettigt att komma med? Sorry tjejer, där har ni helt fel!

  • 1. Spegel, spegel…När en man ser sig själv i spegeln drar han sannolikt in magen och ger sig själv en nöjd blick. Kvinnor gör ganska exakt tvärtemot. En studie från the Social Issues Research Centre i engelska Oxford visar att 80 procent av alla kvinnor är missnöjda med vad de möts av i spegelbilden.
    Gör som männen: Le mot dig själv och stärk din självkänsla på köpet. Fokusera också mer på vem du är och vad du gör och lite mindre på hur du ser ut.
  • 2. Män är mer rakt på sakOm en man har något otalt med en vän så får han oftast det ur världen på en gång. Kvinnor tenderar oftare att gå och grubbla på det. Forskare från Boston University i USA har kommit fram till att kvinnor som går och håller tillbaka på känslorna löpte 4 gånger så stor risk att dö inom loppet av ett decennium, jämfört med de kvinnor som fick utlopp för sina känslor.
    Gör som männen: Säg vad du tycker och häng inte upp dig mer på saken. Ta problemen när de kommer så mår du bättre både fysiskt och psykiskt.
  • 3. Spela fotbollJo, du läste rätt! En studie från Köpenhamns universitet visar att fotboll är bra för hälsan, både den fysiska och den psykiska. Bara en endaste fotbollsträning i veckan förebygger benskörhet och främjar hjärtat i högre grad än löpning, tack vare alla spurter och bensparkar. Lagidrotten är extra motiverande eftersom det skapar ett socialt nätverk.
  • 4. Fördela vikten över hela kroppenHar du också en handväska som är full av prylar som mobiltelefon, kalender, smink, hårborste, vatten…? En genomsnittlig handväska väger 1,8 kilo, det är lika mycket som ett litet bowlingklot! Bär du den vikten på axeln varje dag riskerar du till slut att få problem med nacke, axlar och korsrygg.
    Gör som männen: Fördela belastningen, använd dina fickor mer och ha reseförpackningar till alla nödvändigheter som du bara måste ha i väskan.
De mest lästa artiklarna just nu
Dieter

Gå ner i vikt med I FORM Kostplan 1500 kcal

Bröd

Världens nyttigaste och enklaste bananbröd

Kostråd

Vad är ingefära bra för?

Nyttig mat

RÄKNA UT: Hur många kalorier behöver jag?

Superfood

Kan du inte heller få ut kärnorna? Vi hjälper dig här!

Hälsa

Varför kan jag inte skilja på höger och vänster?

Hälsa

TOPP 10: De bästa källorna till kalium

Yogaövningar

Krigare 2

Träning

RÄKNA UT: Hur många kalorier förbränning min träning?

Nyttig mat

Så räknar du om gram till dl

Mer om Förebyggande
Förebyggande

Varför har jag ont i magen?

Förebyggande

Så här tar du hand om dina tänder hela livet

Förebyggande

51-åriga Birgitte lever med multipel skleros: "Allt har ett pris"

Förebyggande

MS – här är 7 vanliga tecken du bör hålla koll på

Förebyggande

Den bästa behandlingen mot nagelsvamp

Förebyggande

Därför är bastu så hälsosamt

Förebyggande

Hallux valgus – så här lindrar du smärtorna

Förebyggande

Stärk ditt immunförsvar – du får 5 bra tips här

Förebyggande

Vad är immunförsvaret – och hur funkar det?

Förebyggande

Varför kliar det i min hårbotten?

Förebyggande

Nageltrång – vad kan du göra när tån gör ont?

Newsletter background
I FORM rekommenderar
Superfood

Kolla in våra bästa recept med rödkål

Förebyggande

Därför är bastu så hälsosamt

Psykologi

Testa dig själv: Är du optimist eller pessimist?

Om I FORM

Lätt att leva sunt: I FORMs träningsuniversum och veckomenyer hjälper dig

Förebyggande

Borde du vara orolig för att du svettas på natten?

Platt mage

Magcamp för nybörjare: Följ det här effektiva programmet och se resultat

Träning

Få mer energi med den här morgonträningen som sträcker ut och stärker

Psykologi

Depressionstest – är du mer än bara nedstämd?

Styrketräning

Nybörjare? Så kommer du snabbt igång med styrketräningen

Träning

Här är de 5 mest populära träningsprogrammen