Meny för viktminskning

Här får du ett förslag på hur du kan sätta ihop resten av dagsmenyn när du har provencalskt lamm till middag.

Frukost

En grov bulle med en skiva mager ost på den ena halvan och 15-20 gram jordnötssmör + 1 msk marmelad på den andra. 150 gram frukt till.

Förmiddag

200 gram morötter eller annan råkost

Lunch

1/2 skiva (30 gram) fullkornsrågbröd med en halv avokado och 75 gram räkor till + en mellanstor skål sallad.

Eftermiddag

En skiva grovt knäckebröd med 20 gram keso + 1 frukt + en handfull mandlar (15 gram)

Middag
Provencalskt lamm

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background