Handlingsplan för effektiv stresskontroll

  • När man ger något högre prioritet i sin vardag måste något annat få en lägre prioritering. Gör därför klart för dig vad du kan försaka. Då undviker du att oviktiga saker förstör motivationen.
  • Andra kanske distraherar dig från ditt mål t ex genom att bjuda dig på stor trerättersmiddag och kaloririka desserter. Säg t ex att du inte kan den kvällen, men att du gärna kommer på en kopp kaffe dagen efter.
  • Prioritera sådant som leder till mål och delmål. Sätter man en "lägsta målsättning" är glädjen över att nå det, motivation för att nå längre.
  • Tro inte att du kan få kontroll över allting på en gång. Ta en sak åt gången.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background