Cookie- och Sekretesspolicy






Styrketräning

Crossfit - få en ny kropp på rekordtid

Crossfit är på många sätt den perfekta träningsformen eftersom den kombinerar styrke-, konditions- och smidighetsträning så att du får en smal, vältränad och stark kropp. Och så räcker det med bara två timmars träning i veckan. Prova själv med 4 olika pass.

Så här tränar du CrossFit

Du tränar bara ett pass per träningsdag, men i stället ska du träna så hårt och intensivt som du bara kan. Det gäller att göra så många repetitioner som möjligt, så snabbt som möjligt. Du ska inte ta pauser under tiden i de enskilda passen eftersom du ska hålla pulsen uppe.

Att tävla på tid mot dig själv eller andra är ett viktigt element i träningen. Det får dig att kämpa lite extra och ökar motivationen. Det betyder att du alltid är redo att prestera ditt yttersta och det håller formen uppe på både kort och lång sikt. CrossFit tränar igenom hela kroppen och därför behöver du inte dela upp din träning i flera delar, som du kanske har gjort hittills. Du kan slå flera flugor i en smäll och både bli stark och optimera din kondition och smidighet.

4 PASS SOM TRÄNAR HELA KROPPEN

Här är 4 traditionella CrossFit-pass som blandar styrke- och kretsloppsträning. Gör de tre första hemma och den fjärde på ditt gym. Utför dem så snabbt du kan 2-3 gånger i veckan, och byt emellan dem som du har lust till!

Pass 1
400 meter löpning, push-ups (armhävningar), squats (klassiska knäböjningar):

Ladda ner schema för pass 1 >>>

Pass 2
Rephoppning (dubbelt varv), situps:

Ladda ner schema för pass 2 >>>

Pass 3
Rephoppning (dubbelt varv), burpees:

Ladda ner schema för pass 3 >>>

Pass 4
Rodd i roddmaskin, pull-ups (ev med hjälp), push-ups (armhävningar), squat (klassisk benböjning):

Ladda ner schema för pass 4 >>>


Hyr en personlig tränare - och få tekniken på plats

CrossFit är en effektiv träningsform eftersom den är så intensiv. Men intensiteten betyder också att du måste utföra övningarna med helt rätt teknik. En fot som vänder snett eller för mycket svank i ryggen kan snabbt ge skador när träningen är så hård. Om du deltar i ett CrossFit-pass kommer du att uppleva att tränaren använder lång tid på teknik. Om du tränar själv, så fundera på att anlita en personlig tränare för att lära dig övningarna och korrigera din hållning.


Nyhetsbrev

Få veckans bästa nyheter, ta del av erbjudanden, delta i tävlingar och mycket mer!

Ännu mer I FORM...

Det ultimata träningspaketet

Prenumerera

Det ultimata träningspaketet

ERBJUDANDE: Få ett testvinnande träningsset från Newline, dagkräm från Origins och 6 nr av I FORM för bara 199:50 kr!

Läs mer

Här är jackan du vill ha

Prenumerera

Här är jackan du vill ha

Den ultralätta löparjackan från Kari Traa är PERFEKT för utomhusträningen!

Jacka + I FORM = 99:50 kr

Läs I FORM nr 7/2015 här

Tidningen I FORM

Läs I FORM nr 7/2015 här

Alla prenumeranter kan även läsa I FORM elektroniskt. Här på skärmen, på smartphone och på surfplatta.

Så enkelt är det

Garanterad viktminskning

Kostdagboken

Garanterad viktminskning

Glöm allt om att räkna kalorier och låt Kostdagboken göra jobbet åt dig. Det har aldrig varit ENKLARE att göra sig kvitt extrakilon!

Testa GRATIS i 5 dagar

Möt din nya träningskompis

Prenumerera

Möt din nya träningskompis

Säg hej till din personliga tränare och motivationskraft. Klockan på bilden blir din när du beställer 3 nr av I FORM.

Läs mer

Boosta motivationen

Prenumerera

Boosta motivationen

Just nu får du träningskläder som boostar motivationen ihop 3 nr av I FORM för bara 99:50 kr.

Läs mer om erbjudandet här


3 nr + kläder

Kolla in priset!

Välj rätt jacka

Komplett guide

6 frågor om sex

Kan du svaren?

I FORMs Kostdagbok

Testa GRATIS

Få I FORM + Craft

Fler erbjudanden...