Yogaskolan tar dig i 5 steg till kråkan.

5 steg till kråkan

Yogaskolans sista övningsserie lär dig att ha full kontroll över kropp och huvud. I FORMs Yogaskola guidar dig genom fyra hjälpövningar så att du till slut kan göra kråkan, där fokus ligger på kropp och andetag.

29 oktober 2015 av Louise Fjendbo

Kom i form med yogaskolan

Programmet består av fyra hjälpövningar och en slutövning – i det här fallet Kråkan. Det är viktigt att du gör programmet i en bestämd ordning. Varje övning värmer upp och gör kroppen redo för slutövningen, som tränar och gör stora delar av kroppen smidigare. Det är också viktigt att du följer instruktionerna noga – och mindre viktigt om du kan göra positionerna fullt ut – fokus bör ligga på att röra kroppen på rätt sätt.

Så gör du

  • Du behöver en yogamatta.
  • Gör övningarna varje dag – det tar ca 20 minuter – men 3–4 dagar i veckan ger också bra effekt. De dagar när du gör din vanliga träning är det bra att lägga in yogaövningarna direkt efteråt, när kroppen är varm.
  • Men de är så pass skonsamma att du mycket väl kan göra dem utan uppvärmning. Gör gärna två rundor om du känner för det.

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar