5 steg till kråkan

Yogaskolans sista övningsserie lär dig att ha full kontroll över kropp och huvud. I FORMs Yogaskola guidar dig genom fyra hjälpövningar så att du till slut kan göra kråkan, där fokus ligger på kropp och andetag.

Yogaskolan tar dig i 5 steg till kråkan.

Kom i form med yogaskolan

Programmet består av fyra hjälpövningar och en slutövning – i det här fallet Kråkan. Det är viktigt att du gör programmet i en bestämd ordning. Varje övning värmer upp och gör kroppen redo för slutövningen, som tränar och gör stora delar av kroppen smidigare. Det är också viktigt att du följer instruktionerna noga – och mindre viktigt om du kan göra positionerna fullt ut – fokus bör ligga på att röra kroppen på rätt sätt. ### Så gör du

  • Du behöver en yogamatta.
  • Gör övningarna varje dag – det tar ca 20 minuter – men 3–4 dagar i veckan ger också bra effekt. De dagar när du gör din vanliga träning är det bra att lägga in yogaövningarna direkt efteråt, när kroppen är varm.
  • Men de är så pass skonsamma att du mycket väl kan göra dem utan uppvärmning. Gör gärna två rundor om du känner för det.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background