Wild Thing

Nu är du nästan redo för att göra L-posen, men först ska du göra Wild Thing.

Så gör du Wild Thing

  • Från sidoplankan ska du fortsätta hålla ihop skulderbladen bakom ryggen.
  • Sätt vänster fot i golvet bakom höger ben och sätt höger fot i golvet. Pressa ner båda fötterna, lyft upp höfterna högt genom att spänna skinkorna.
  • Sträck upp vänster arm mot taket, tummen pekar mot väggen vid slutet av huvudet och med rak arm drar du vänster axel ner mot golvet, så att du känner skulderbladet dra in mot ryggraden.
  • Håll skulderbladen klistrade mot ryggraden samtidigt som du flyttar vänster arm upp över huvudet och ner mot golvet bakom dig, så långt du kan. Titta mot handen.
  • Andas lugnt ett par gånger och gå sedan tillbaka till plankan, repetera sidoplankan på den andra sidan med vänster hand i golvet – och fortsätt sedan över i wild thing.
  • Gå vidare till övning 5.

Se hur du gör wild thing här

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background