Twisted sister

Nu borde din kropp vara så mjuk och smidig att du är redo för att göra twisted sister. Den här övningen är bra för rygg, skuldror och länd.

Så gör du twisted sister

  • Stå på alla fyra och för fram vänster fot mellan händerna. Låt höften sjunka djupt ner mot golvet.
  • Böj det bakre underbenet och kontrollera att det främre knät är i linje med hälen. Placera fingertopparna i golvet.
  • Lägg vänster hand på vänster knä. Pressa handen mot knät, dra in magen och vrid bröstkorgen så mycket som möjligt mot vänster.
  • Sträck upp vänster arm mot taket. Böj armbågen och dra in skulderbladen mot ryggraden. Fortsätt pressa skulderbladen inåt och sträck armen bakåt, lyft höger fot och ta tag i utsidan av foten.

  • Spänn höger skinka och dra samtidigt in foten mot skinkan.

  • Dra tillbaka huvudet och övergå till djupa andetag i denna djupa och mycket intensiva stretch.
  • Stanna i den här positionen under minst 5 andetag och återgå sedan till att stå på alla fyra. Repetera övningen på den andra sidan.
  • OBS! Om du inte kan nå din fot – sätt ett bälte runt foten.

Instruktion på video

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background