Twisted sister

Nu borde din kropp vara så mjuk och smidig att du är redo för att göra twisted sister. Den här övningen är bra för rygg, skuldror och länd.

8 oktober 2015 av Louise Fjendbo

Så gör du twisted sister

  • Stå på alla fyra och för fram vänster fot mellan händerna. Låt höften sjunka djupt ner mot golvet.
  • Böj det bakre underbenet och kontrollera att det främre knät är i linje med hälen. Placera fingertopparna i golvet.
  • Lägg vänster hand på vänster knä. Pressa handen mot knät, dra in magen och vrid bröstkorgen så mycket som möjligt mot vänster.
  • Sträck upp vänster arm mot taket. Böj armbågen och dra in skulderbladen mot ryggraden. Fortsätt pressa skulderbladen inåt och sträck armen bakåt, lyft höger fot och ta tag i utsidan av foten.

  • Spänn höger skinka och dra samtidigt in foten mot skinkan.
  • Dra tillbaka huvudet och övergå till djupa andetag i denna djupa och mycket intensiva stretch.
  • Stanna i den här positionen under minst 5 andetag och återgå sedan till att stå på alla fyra. Repetera övningen på den andra sidan.
  • OBS! Om du inte kan nå din fot – sätt ett bälte runt foten.


Instruktion på video

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar