Sidoplankan med lyft

Nu ska du vidare till nästa övning; sidoplankan med lyft. Om övningen blir för tuff kan du låta bli att lyfta benet.

Så gör du sidoplankan

  • Från plankan placerar du höger hand närmare vänster, så den är mitt på mattan.
  • Vänd dig åt sidan, så att tyngdpunkten ligger på utsidan av höger fot. Placera fötterna på varandra.
  • Böj fötterna och tryck ut alla fyra hörnen på fot­sulorna. Spänn låren, rumpan och magen.
  • Sträck upp vänster arm mot taket och lyft upp höfterna, så att höften är högre än höger axel. Låt skulderbladen söka sig mot ryggraden.
  • Lyft vänster ben, om möjligt.
  • Gå direkt vidare till nästa övning.

Se hur du gör sidoplankan här

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background