Sidoplankan med lyft

Nu ska du vidare till nästa övning; sidoplankan med lyft. Om övningen blir för tuff kan du låta bli att lyfta benet.

Så gör du sidoplankan

  • Från plankan placerar du höger hand närmare vänster, så den är mitt på mattan.
  • Vänd dig åt sidan, så att tyngdpunkten ligger på utsidan av höger fot. Placera fötterna på varandra.
  • Böj fötterna och tryck ut alla fyra hörnen på fot­sulorna. Spänn låren, rumpan och magen.
  • Sträck upp vänster arm mot taket och lyft upp höfterna, så att höften är högre än höger axel. Låt skulderbladen söka sig mot ryggraden.
  • Lyft vänster ben, om möjligt.
  • Gå direkt vidare till nästa övning.

Se hur du gör sidoplankan här

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background