Plankan

Spänn mage, lår och rumpa för efter nedåtgående hund ska du över i plankan.

Så gör du plankan

  • Efter nedåtgående hund lägger du vikten fram, så du står i en planka med handlederna under axlarna.
  • Nu är det lättare att hålla axlarna roterade bort från öronen.
  • Slappna av mellan skulderbladen utan att böja armarna.
  • Spänn magmuskler, lår och rumpa och dra svanskotan ner mot hälarna, så att ländryggen lyfts och inte sjunker ihop.
  • Stanna kvar så i 3 andetag.

Se hur du gör plankan

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background