Låga utfall

Nu ska du ner på alla fyra och göra low lunge.

Så gör du low lunge

  • Från Humble warrior, gå ner på alla fyra och flytta höger fot framåt.
  • Låt höften sjunka ner djupt mot golvet och kontrollera att det främre knät är precis ovanför hälen. Böj den bakre foten så att tårna nuddar golvet.
  • Placera höger hand på höger knä. Pressa handen mot knät.
  • Dra in magen och vrid bröstet ordentligt åt vänster. Sträck upp vänster arm mot taket.
  • Böj armen och dra in vänster skulderblad mot ryggraden.
  • Sträck armen bakåt, lyft vänster fot och ta tag i utsidan av foten. Spänn vänster skinka och dra in foten mot skinkan.
  • Dra huvudet bakåt och dra djupa andetag till den här mycket intensiva stretchen.
  • Stanna kvar i minst 5 andetag och återgå sedan till att stå på alla fyra och repetera övningen på andra sidan.

Video: Se hur du gör övningen här

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background