Höga utfall med twist

Stanna i high lunge-ställningen för nu ska du över i en high lunge med twist.

2 oktober 2015 av Louise Fjendbo

Så gör du high lunge med twist

  • Bli kvar i Höga utfall och lägg höger hand på höger lår.
  • Sätt vänster armbåge på höger lår och vrid bröstkorgen åt höger genom att använda rygg och mage och genom att pressa handen mot låret.
  • Dra in magen, så du förlänger överkroppen mot golvet.
  • Vrid bröstkorgen allt vad du kan åt höger, men håll benen stilla (sätt det bakre knät i golvet om ställningen är för krävande).
  • Sätt ihop handflatorna framför den vridna bröstkorgen och kom ännu djupare in i ställningen genom att pressa den övre handen ner i den undre.
  • Andas sedan in lugnt 3–5 gånger.
  • Sätt händerna i golvet på varje sida om foten, återgå till att stå på alla fyra.
  • Repetera Höga utfall med sidostretch (övning 2) och med twisten på den andra sidan – med vänster fot främst (se bilden).


Instruktion på video

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

På vilket sätt gör du störst insats för klimatet?


I FORM tipsar