Höga utfall med twist

Stanna i high lunge-ställningen för nu ska du över i en high lunge med twist.

Så gör du high lunge med twist

  • Bli kvar i Höga utfall och lägg höger hand på höger lår.
  • Sätt vänster armbåge på höger lår och vrid bröstkorgen åt höger genom att använda rygg och mage och genom att pressa handen mot låret.
  • Dra in magen, så du förlänger överkroppen mot golvet.
  • Vrid bröstkorgen allt vad du kan åt höger, men håll benen stilla (sätt det bakre knät i golvet om ställningen är för krävande).
  • Sätt ihop handflatorna framför den vridna bröstkorgen och kom ännu djupare in i ställningen genom att pressa den övre handen ner i den undre.
  • Andas sedan in lugnt 3–5 gånger.
  • Sätt händerna i golvet på varje sida om foten, återgå till att stå på alla fyra.
  • Repetera Höga utfall med sidostretch (övning 2) och med twisten på den andra sidan – med vänster fot främst (se bilden).

Instruktion på video

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background