Halv brygga

Nu är du nästan redo att testa att göra en full brygga, men först ska du prova krafterna med en halv brygga.

22 oktober 2015 av Louise Fjendbo

Så gör du en halv brygga

  • Ligg på rygg med fötterna i golvet och en höftbredds avstånd mellan dem. Håll armarna längs med sidorna av kroppen.
  • Lyft höfterna upp mot taket och spänn skinkorna. Pressa fötterna nedåt.
  • Placera armbågar och axlar under kroppen så mycket det går. Fläta ihop fingrarna under kroppen. Pressa armar och händer nedåt.
  • Lyft hakan något från bröstet och pressa ner huvudet i golvet. Lyft bröstkorgen mot taket så mycket det går, utan att lyfta axlarna från golvet.
  • Stanna i den ställningen under 4–8 andetag och lämna den sedan genom att sträcka armarna ut åt sidorna och rulla ner ryggraden kota för kota, så att svanskotan nuddar golvet sist av allt.


Video: Se hur du gör övningen här

Håll dig vältränad och stark hela vintern

Minskar din träningsmotivation under de kalla månaderna? Det är helt normalt. Det finns dock en rad saker du kan göra för att få igång både motivationen och träningen igen. Här är de fyra bästa råden som hjälper dig att älska din träning även när det är mörkt och kallt.

Du kan också skämma bort dig själv med ett snyggt, feminint yogaset, som består av härliga tights i uppstramande kvalitet och en mjuk och fin yogatröja med öppen rygg. Det funktionella yogasetet från Active Fit har optimal komfort och passform. Just nu kan du få yogasetet ihop med 4 nummer av I FORM och spara 937 kr.

Ja tack, visa mig erbjudandet. 

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar