Vad ska jag äta före träningen?

Jag skulle vilja ha ett råd om vad jag ska äta före träningen. Mitt problem är att jag slutar skolan sent den dag i veckan då jag simmar och att jag måste äta en halvtimme före träningen.

8 juli 2015 av I FORM

Jag föreslår att du äter rejäla måltider under dagen så att du inte behöver äta en så stor måltid alldeles före träningen. Det är också bra om du äter en måltid med mycket kolhydrater när du kommer hem från träningen i simhallen.

Om det serveras en skollunch med någon sorts pasta på din träningsdag är det mycket bra. Annars får du försöka äta mycket av de övriga livsmedel som brukar serveras till skollunchen och som innehåller mycket kolhydrater, t ex potatis och bröd.

Ett alternativ är att du tar med din egen lunch till skolan. Du kan t ex göra en läcker pastasallad bestående av kalla pastaskruvar, finstrimlade grönsaker och lite skinktärningar och sedan hälla över lite oljevinägerdressing.

När du kommer hem från skolan kan du kanske nöja dig med ett enkelt mellanmål, t ex en banan eller en annan frukt samt en marmelad- och en ostsmörgås. Till detta kan du dricka juice, kaffe, te eller O'boy. Och kom slutligen ihåg att dricka mycket vatten efter träningen.

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar