Swingtoss med babybell

Så länge du håller ditt barn försiktigt och håller ordentligt i det, finns det otroligt många fördelar med den här övningen – både för dig själv och ditt barn.

Kvinna svingar barn.

Swingtoss

Du tränar

Mage, rygg, bi- och triceps.

Gör så här

  • Fatta tag med båda händerna precis under barnets armar.
  • Böj dig framåt med rak rygg, och svinga barnet mellan benen.
  • Slappna av i axlar och armar, och skjut fram höften, så att barnet svingar upp i luften.
  • Hela rörelsen ska komma från höften.
  • Efter lite övning kan du lägga till ett kast: När babyn är vågrät drar du in henne mot dig och stöter henne från dig i axelhöjd.
  • Antal: 10–15.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background