Get up, sit up med babybell

Den här övningen är både rolig och effektiv för dig och barnet. Se här hur du tränar med ditt barn.

Kvinna ligger och lyfter ett barn.

Get up, sit up

Du tränar

Mage, bi- och triceps.

Gör så här

  • Lägg dig på rygg med utsträckta ben och fatta tag om barnet med båda händerna.
  • Rulla dig nu upp med ryggen, så att du till slut sitter upp.
  • Det är viktigt att du först rullar upp med den övre delen av ryggen och sedan den nedre delen av ryggen.
  • Du ska också se till att bygga upp tillräckligt med fart i början av rullningen, annars blir övningen närmast omöjlig att genomföra.
  • Antal: 10–15 (klarar du fler kan du utföra övningen med bara en hand).

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background