Get up, sit up med babybell

Den här övningen är både rolig och effektiv för dig och barnet. Se här hur du tränar med ditt barn.

Kvinna ligger och lyfter ett barn.

Get up, sit up

Du tränar

Mage, bi- och triceps.

Gör så här

  • Lägg dig på rygg med utsträckta ben och fatta tag om barnet med båda händerna.
  • Rulla dig nu upp med ryggen, så att du till slut sitter upp.
  • Det är viktigt att du först rullar upp med den övre delen av ryggen och sedan den nedre delen av ryggen.
  • Du ska också se till att bygga upp tillräckligt med fart i början av rullningen, annars blir övningen närmast omöjlig att genomföra.
  • Antal: 10–15 (klarar du fler kan du utföra övningen med bara en hand).

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background