Nu är vi stolta över våra armar!

5 x träning i veckan och en strikt kostplan har på 8 veckor uträttat mirakel för Katrine, Pernille och Louises överarmar.

4 juli 2016 av Michelle Kristensen

Katrine, 23 år

"Superglad över resultatet"

FÖRE

EFTER


  • Överarm före (fettmätning): 18,6 mm
  • Överarm efter (fettmätning): 14,8 mm
  • Överarm före (omkrets): 26,6 cm
  • Överarm efter (omkrets): 27,4 cm
  • Vikt före: 68,1 kg
  • Vikt efter: 63,8 kg
  • Midjemått före: 69 cm
  • Midjemått efter: 65,8 cm


Katrine om processen:

Jag tyckte inte om mina armar innan det här. Eftersom jag alltid har tränat handboll, har jag varit van att ha muskulösa armar, men efter att jag för ett halvår sedan drog axeln ur led och inte har spelat sedan dess, syntes det på armarna – därför är jag superglad över resultatet!

Det har varit mycket lättare än jag trodde. Jeg var mycket nervös för om jag hade disciplinen och lusten för att träna så många gånger i veckan, men så fort vi kom igång, resulterade det i en fantastisk självkänsla, och jag har verkligen fått tillbaka motivationen och lusten till att träna.

Allteftersom veckorna gick, tyckte jag att kostplanen inte var så svår att följa. Det krävde mindre planering än jag trodde, vilket var en mycket positiv överraskning.
Jag kommer definitivt att ta med mig ”grundreglerna” från kostplanen framöver, men vara mindre fanatisk, när jag är ute och besöker någon.

Jag trodde att jag skulle sakna rågbröd, men det var bara vid två tillfällen – och då fick jag bara motstå frestelsen, men det var okej under den korta perioden.
Det har inte varit nödvändigt att ge återbud till födelsedagar eller andra sociala arrangemang, då alla har varit otroligt gulliga och förstående inför vad det här har inneburit.

Att resultaten är så markanta, är jag mycket överraskad över. Jag kommer själv framöver att köra ett 8-veckorsprogram, om jag behöver det – för det känns bra att veta slutdatum för ett program – det gör det lättare att hålla det!

Pernille, 24 år

"Nu visar jag gärna upp armarna"

FÖRE

EFTER

  • Överarm före (fettmätning): 18,4 mm
  • Överarm före (omkrets): 28,1 cm
  • Överarm före (fettmätning): 15,4 mm
  • Överarm efter (omkrets): 27 cm
  • Vikt: före 61,7 kg
  • Vikt:efter 57,1 kg
  • Midjemått före: 72,5 cm
  • Midjemått efter: 67 cm


Pernille om processen:

Jag var inte särskilt stolt över mina armar, när vi började. Jag hade absolut inga muskler och på en dålig dag ville jag helst inte visa dem alls ... Efter 3-4 veckor kunde jag börja märka och se skillnad på mina armar, och nu är jag stolt över dem och visar gärna upp dem!

Jag tycker att det har varit helt fantastiskt! Vi har varit i goda händer och jag har blivit så otroligt inspirerad. Jag märkte speciellt de första veckorna, hur jag verkligen fick mycket mer energi genom att äta mer proteinrik kost, och det var verkligen en ögonöppnare.

Jag tycker inte att det har varit svårt att få tränat, men tycker att det har varit svårare med kosten. Inte på grund av det, som vi inte fick äta, men för att det har varit mer komplicerat att äta ihop med andra. Jag bor i ett kollektiv, och jag har inte varit med på de gemensamma middagarna, eftersom jag inte vill vara till besvär och några gånger har jag bara inte orkat förklara mig.

Efter det här tränar jag regelbundet mina armar 2 gånger i veckan och kombinerar med löpträning. Jag äter fortfarande färre kolhydrater, om jag kan låta bli, och ser till att få proteiner till alla måltider. I framtiden kommer jag nog att släppa efter lite på kosten – det gör det lättare att behålla det sociala livet helt intakt! Så jag kommer att leva 80% efter Arm Boot Camp:en och så med 20% mysätning med vännerna.

Louise, 34 år

"Jag märkte snabbt att jag blev starkare"

FÖRE

EFTER


  • Överarm före (fettmätning): 19,8 mm

  • Överarm efter (fettmätning): 17,4 mm
  • Överarm före (omkrets): 29,5 cm
  • Överarm efter (omkrets): 28,5 cm
  • Vikt före: 64 kg
  • Vikt: efter 61,5 kg
  • Midjemått: 77,5 cm
  • Midjemått efter: 75,5 cm


Louise om processen:

Jag har aldrig varit särskilt nöjd med mina armar, men det har träningen ändrat på.

Det här har varit toppen. Träningen var riktigt bra, men det var klart enklast, när vi tränade ihop. Jag är inte van att styrketräna, så det var riktigt tufft för mig i början, men jag märkte snabbt, att jag blev starkare och det var mycket motiverande.

Gällande kosten, så gick det bra att undvika potatis, pasta och ris. Rågbröd har jag dock saknat riktigt mycket. Det har också varit lite svårt att förklara för andra, varför man t ex inte ville äta frukostbröd på jobbet. Jag fick också vänja mig vid att äta kött på morgonen!

Men allt som allt har det varit en spännande resa och jag fick mycket mer energi – och förstås mycket snyggare armar!

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar