Kvinna på gymmet.
© iStock

Den här träningsmaskinen ska du undvika

Använder du den här träningsmaskinen? Det kan vara slöseri med tid …

28 april 2016 av Anja Bruneskjold

Även om du är en flitig användare av träningsmaskinerna på gymmet, är det inte alls säkert att du får det resultat av träningen som du önskar dig. Det är nämligen inte alla maskiner som det är värt att lägga ner tid på. Några av maskinerna är till och med helt meningslösa.

Träningsmaskinen Hip Abductor, som har som syfte att träna utsidan av dina lår, spelar ingen roll för din träning och är helt enkelt slöseri med tid.

Få snyggt set från Kari Traa + 3 nr av I FORM – ENDAST 99:– Klicka här >>

För att verkligen få ut något av maskinen så måste du nämligen lägga på massor av vikt – och just här är inte det så supersmart! Eftersom övningen ska göras sittande, kommer det innebära ett mycket stort tryck på ryggraden. Och det är absolut INGET som vi kan rekommendera!

Lateral Band Walks är den bästa övningen

Om du gärna vill träna låren, får du helt klart ut mycket mer av övningen Lateral Band Walks. Den är superbra – både för insidan och utsidan av låren. Den är enkel att göra och du får också ut något av den.

Kolla in videon här för att se hur du bäst gör Lateral Band Walks!

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar