Här hittar du program och övningar för vecka 7-9.

Del 3: Platt mage på 9 veckor

Har du följt programmen i Styrkeskolans Mage del 1 och 2, är dina magmuskler redo att kasta sig ut i de här fem övningarna.

21 september 2010 av I FORM-redaktionen

Övningarna är avsevärt tuffare än de verkar om du utför dem korrekt. I gengäld skapar de resultat, lovar I FORMs personlige tränare Julian Felix.


TIPS PÅ UTRUSTNING


1) Träningsboll

  • Satsa på en kvalitetsboll, helst utan en alltför hal yta.

  • Den ska pumpas upp ganska hårt, men inte så hårt att de trillar av när du vilar på den med ryggen.

  • Tänk på att bollen behöver lite påfyllning ibland, precis som ett cykeldäck.

  • Välj rätt storlek:
    Diameter = Din längd
    45 cm = under 155 cm
    55 cm = 155-171 cm
    65 cm = 171-186 cm
    75 cm = 187-198 cm


TIPS - medan du utför övningarna

Ditt tempo: Räkna långsamt till 3 när du lyfter/reser på dig – och räkna långsamt till 5 när du sänker/går ner.
Din andning: Andas alltid ut medan du lyfter/anstränger dig som mest, och in när du sänker/går ner.

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar