Pilatesskolan: Single leg stretch

Del 3, vecka 7-9

4 augusti 2015

Se nästa övning


Se hela Pilatesskolan


Muskler: Tränar de raka magmusklerna och stabiliteten i hela ryggraden när du rör armar och ben. Även hals och nacke tränas. Smidigheten i baklåret tränas. Tryck upp tungan i gommen om du blir för om i halsen.

A. Utgångsposition: Ligg på rygg med knäna indragna över magen. Spänn bäckenbotten, dra in magen och vippa bäckenet. Lyft upp huvudet från mattan så att du tittar mellan knäna. Flytta knäna så att de är rakt ovanför höften, så att benen bildar ett trappsteg. Placera händerna på yttersidan av underbenen.

Andas in: Håll kvar positionen.

B. Andas ut: Flytta höger hand till höger ankel och vänster hand till insidan av höger knä. Sträck samtidigt ut vänster ben snett över golvet. Sträck ut knäet helt. Sträck ankeln.

Andas in: Byt till motsatt sida.

Andas ut: Flytta vänster hand till vänster ankel och höger hand till insidan av vänster knä och sträck ut höger ben snett överr golvet. Sträck ut knäet helt. Sträck ankeln.

Fokus: Håll kvar bäckenvippet under hela övningen. Låt bara armar och ben röra sig. Gör nacken lång genom att dra hjässan upp mot taket.

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar