Få fastare bak med I FORMs träningsprogram för rumpan

Drömmer du om en stark, fast rumpa så börja idag med den första delen av vårt effektiva träningsprogram för rumpan. Dina två första övningen är krabban och enbenssquat.

Kvinna gör rumpövningar.

TRÄNINGSPROGRAM FÖR RUMPAN Sätt igång med rumpträningen med övningarna krabban och enbenssquat. Under de kommande 5 delarna blir övningarna mer och mer utmanande.

I FORMs träningsprogram för rumpan är uppdelad i sex delar. I varje avsnitt får du två övningar som stärker musklerna i rumpa och lår.

Övningarna ökar i svårighetsgrad från gång till gång. Om du hänger i kan du se fram emot att få en fastare och mer välformad rumpa – och inte minst starkare rumpa och lår, vilket gynnar dig i vardagen.

Vi rekommenderar att du tränar efter programmet fyra gånger i veckan, men gärna varje dag om du har tid. När du känner dig stark nog och tycker att du behärskar programmet kan du gå vidare till nästa avsnitt som kommer att bli mer utmanande.

Här nedanför hittar du alla 6 program.

Få fastare bak med I FORMs träningsprogram för rumpan

Träningsprogram för rumpan

Del 1

Få en bra start på träningsprogrammet med krabban och enbens-knäböjsövningar. Det första programmet i vårt träningsprogram för rumpan är gjort både för nybörjare och mer träningsvana, och det stärker särskilt din bak och dina lår.
DU HITTAR TRÄNINGEN HÄR.

Brandposten

Del 2

De följande två övningarna i vårt effektiva träningsprogram för rumpan är pop squat och brandposten, två övningar som du definitivt kommer att känna imorgon...

DU HITTAR TRÄNINGEN HÄR.

Skater lunge

Del 3

Den tredje delen av vårt effektiva träningsprogram för rumpan erbjuder övningarna skater lunge och squat med benlyft åt sidan. Till övningarna behöver du använda ett gummiband.

DU HITTAR TRÄNINGEN HÄR.

_SE

Surrender squat

Del 4

Här i det fjärde avsnittet kommer dina sätesmuskler att testas med stakning och surrender squat-övningar. Programmet är tufft men effektivt och tar drygt 6 minuter. Njut!

DU HITTAR TRÄNINGEN HÄR.

Enbens-marklyft höger

Del 5

Nu startar slutspurten i vårt träningsprogram för rumpan. Här i det femte avsnittet testas dina sätesmusklers styrka med övningarna höga knän och enbens-marklyft.

DU HITTAR TRÄNINGEN HÄR.

Goblet squat med kettlebell

Del 6

Kolla in det 6:e och sista avsnittet av I FORMs effektiva träningsprogram för rumpan, där både puls och sätesmuskler kommer jobba för högtryck. Här behöver du en kettlebell.

DU HITTAR TRÄNINGEN HÄR.

    Newsletter background