Så får du med barnen i träningen

Givetvis skall du inte lägga av med din aktiva livsstil bara för att du har barn. Lär dig några smarta knep på hur du får med barnen i träningen.

3 augusti 2010 av I FORM

En extra bonus med att träna med barn är att de tar till sig den aktiva livsstilen. Träna därför tillsammans så får ni inte bara motion och roliga upplevelser - du lägger också grunden till en hälsosam livsstil för dina barn. Tänk dock på att det skall vara en lek.

  • Joggar du så välj en trafiksäker runda och låt barnen cykla bredvid dig, medan du springer. Sätt en flaskhållare på cykeln och låt dem vara följecykel. Sätt ett tidtagarur på styret så kan de ge dig mellantider.

  • En joggingvagn är lösningen om barnen är för små för att cykla. Utforska terrängen så att det inte blir tråkigt.

  • Gillar du att cykla så kan du montera en barnstol på cykeln. Då kan ni tillsammans cykla på upptäcktsfärd och passa på att snacka om ditt och datt, medan du bättrar på flåset.

  • Använd barnen som vikt och gör en lek av att lyfta upp och ned och snurra runt. Räkna antalet repetitioner högt tillsammans. Det är tungt, bra för skrattmusklerna och för er relation.

  • Idrotta på samma plats. Först ser du på när de spelar - sedan tittar de på dig. Med pappa vid sidolinjen klarar de mycket mer och ni får garanterat mycket att prata om.

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar