10 tips till roligare och enklare löpning

Känns det motigt med löpningen ibland? Den här listan med 10 goda råd gör det betydligt enklare och roligare för dig att snöra på dig skorna och susa iväg.

28 februari 2014 av I FORM

  • 1. Träna på morgonen. Forskning visar att människor som springer på morgonen är mer uthålliga.
  • 2. Ta på dig träningskläder – även när du inte orkar springa. Går du runt hemma utan att springa känner du dig till slut så dum att du springer!

  • 3. Unna dig bra träningskläder. Speciellt på vintern är det viktigt med bra utrustning som vintertights, underkläder för löpning, pannband och löparhandskar.

  • 4. Belöna dig själv, till exempel med nya skönhetsprodukter, nya löparkläder eller massage. Kom ihåg att påminna dig själv om varför du har förtjänat det.

  • 5. Spring i snygga löparskor. Är skorna inte jätteroliga, bestäm då att du får köpa ett par riktigt snygga löparskor om du har lyckats nå dina mål efter 8 veckor.

  • 6. Håll blodsockret stabilt. Ät var tredje timme, annars är det svårt att orka komma iväg.
  • 7. Lite är också bra.Känner du inte för det – spring en liten runda ändå. Ofta kommer energin när du springer.

  • 8. Träna med andra. Det är svårare att smita undan när man inte tränar ensam. Boka därför in tid med någon annan.
  • 9. Ge inte upp, även om du får ont. Gör cirkelträning 2–3 gånger i veckan tills du kan springa igen.

  • 10. Ta med träningskläderna överallt. Ett möte blir inställt – och vips har du plötsligt tid för en löprunda.

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar