5 styrkeövningar som höjer pulsen

Vill du stärka musklerna och få upp pulsen samtidigt? Här får du 5 bra övningar och tre riktlinjer som du med fördel kan följa när du styrketränar.

Kvinna gör squats med kettlebell

HÖG PULS Få 5 effektiva styrkeövningar där du bland annat använder kettlebell.

© Jacob Helbig

3 viktiga riktlinjer

1. Ta bara superkorta pauser.
2. Gör övningar som tränar flera muskelgrupper samtidigt.
3. Kombinera övningarna med hopp som ökar pulsen.

Så gör du

  • Utrustning Kettlebell på 8 kg + träningsmatta.
  • Uppvärmning Börja med en bra och ordentlig uppvärmning i 5 minuter då du rör armarna runt i cirklar, gör kortare stretchningar i två sekunder åt gången med flera repetitioner och rör dina leder runt i cirklar. Det är viktigt att du har fått upp värmen, innan du börjar, så du kan prestera optimalt utan att skadas.
  • Program Gör alla 5 övningarna i en rad efter varandra utan pauser. Pausa sedan i 1 minut och gör sedan en ny runda med de 5 övningarna. Gör sammanlagt 5 rundor. Gör gärna övningarna 3 gånger i veckan.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background