3 olika lag tävlar om att komma i bästa formen på 8 veckor.

Formkampen: Vilken träningsform ger mest resultat?

Styrketräning, löpning eller CrossFit? I FORM satte 13 kvinnor till att testa vilken träningsform som gav mest under 8 veckor. Här får du samma 3 program som våra testpersoner körde.

12 september 2014

13 starka tjejer kämpade om segern

Varsågod, här har du ett program: Träna! De modiga kvinnorna som valde att anta I FORMs utmaning hade två månader på sig att visa att deras träningsform är den bästa. Det blev åtta utmanande veckor för de fem löparna, de fyra styrketränarna och de fyra crossfittjejerna. Även om alla 13 kvinnor förbättrade sig enormt var det ett lag som utmärkte sig. Några av resultaten var ganska överraskande. Det var till exempel en löpartjej som bara uppvisade en liten förbättring i styrka och kondition, men å andra sidan upplevde positiva bieffekter som att hennes putmage försvann under de åtta veckorna. En av crossfittjejerna var inte nöjd med hur hennes form förändrats. Ändå var hon den deltagaren som avslutade med att kunna sitta längst tid mot en vägg i en "wall sit-up" i 10 minuter och 15 sekunder (slå det om ni kan!). Vilket är en ökning med svindlande 681 procent med hänsyn till hennes egen prestation endast några veckor tidigare.

Nå ditt mål 2019!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar