Så undvek vi att bli frestade

Ät mycket grönsaker, drick en kopp lakritste eller fixa en träningskompis. Så lyder några av råden från de kvinnor, som i 8 veckor motstod alla frestelser och genomförde I FORMs Amazing Arm Boot Camp med imponerande resultat.

20 mars 2013 av I FORM

1. Tanka upp med nyttigheter

Se till att hela tiden äta rikligt med grönsaker – så undviker du sockerfällan och att kasta dig över godisskålen i ett svagt ögonblick.
Pernille E (minus 16 procent på överarmarna)


2. Te, tandborstning och godnatt

När jag har känt mig frestad, har jag antingen rest mig upp från bordet, hoppat i säng, borstat tänderna eller druckit en kopp Pukka-te med lakritssmak.
Ursula

(minus 22 procent på överarmarna)


3. Fixa en träningskompis

Hitta någon att träna med. Det kan vara tufft att själv hålla fast vid träningen.
Louise H (minus 12 procent på överarmarna)


4. Promenera i stället för att fika

Träffa dina väninnor med motion, t ex en promenad i stället för en fika.
Ursula

(minus 22 procent på överarmarna)

5. Fokusera på de goda förändringarna – och inte på att det är jobbigt!

Fokusera på den förändring, som sker med kroppen – det motiverar dig att fortsätta. T ex kunde jag snabbt märka en skillnad, inte bara på armarna, men på hela kroppen. Jeg blev starkare, och den ibland uppblåsta magen försvann också. Det var mycket motiverande.
Sandie

(minus 24 procent på överarmarna)


6. Förvarna folk i din omgivning

När jag är ute, finns det förstås många frestelser. I förhand har jag dock informerat mina närmaste om, att jag försöker leva lite sundare, och då kan de också hjälpa mig på vägen.
Pernille K

(minus 26 procent på överarmarna)


7. Spara din ät-vad-du-vill-måltid

Som regel ska man alltid på någon middag eller annat arrangemang under en vecka. Jag såg till att spara min "ät-vad-du-vill-måltid" till något av de här tillfällena, och på det viset har jag t ex kunnat äta efterrätt vid familjemiddagarna.
Ursula (minus 22 procent på överarmarna)

Nå ditt mål 2019!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar