Magcamp - del 6

Grattis, du har nu kommit till den sista delen av I FORMs magcamp! Avsluta med stil och ge järnet med de sista explosiva magövningarna.

Träna med vår video

En stark mage är grunden till att ha en kropp som fungerar. Och det är som tur är inte svårt att träna den. Med I FORMs onlineträning får du bland annat träningsvideor som stärker magen. Du kan träna med videorna hemma eller utomhus.

GÅ TILL VIDEON

I FORMs magcamp är uppdelade i totalt sex delar.

I varje del får du två övningar, som stärker magens alla muskler samt coremuskulaturen. Svårighetsgraden ökar från gång till gång och om du hänger i kan du se fram emot en starkare mage, bättre hållning och ökade träningsprestationer.

1. SPINDELMANNEN-PLANKA

A Stå i plankposition på sträckta armar med händerna rakt under axlarna.

B Dra upp vänster knä mot vänster armbåge och tillbaka till startpositionen. Repetera med höger knä mot höger armbåge. Se till att utföra rörelserna långsamt och kontrollerat.

Spänn magen under hela övningen.

Kvinna gör magövning
© Jakob Helbig

2. ATOMIC SIT-UPS

A Ligg på ryggen med raka ben och armarna sträckta ovanför huvudet.

B Lyft överkroppen och benen explosivt uppåt, så att knäna kommer upp mot bröstkorgen och du vilar på bara rumpan. Sänk dig tillbaka till startposition i ett kontrollerat tempo. Om du vill – håll hela tiden ben och armar/axlar lyfta från golvet – även när du ligger sträckt.

Låt händerna komma så långt ner mot anklarna som möjligt.

Kvinna gör magövning
© Jakob Helbig