Magcamp - del 5

I näst sista delen av I FORMs magbootcamp höjer vi nivån lite extra, så att du kan känna det i magmusklerna.

Träna med vår video

En stark mage är grunden till att ha en kropp som fungerar. Och det är som tur är inte svårt att träna den. Med I FORMs onlineträning får du bland annat träningsvideor som stärker magen. Du kan träna med videorna hemma eller utomhus.

GÅ TILL VIDEON

I FORMs magcamp är uppdelad i totalt sex delar.

I varje del får du två övningar, som stärker magens alla muskler samt coremuskulaturen. Svårighetsgraden ökar från gång till gång och om du hänger i kan du se fram emot en starkare mage, bättre hållning och ökade träningsprestationer.

1. CRAB TOE TOUCH

A Sitt ner med böjda ben och fötterna nära rumpan, med höftbredds avstånd. Låt armarna vila i golvet bakom dig, med axelbredds avstånd.

B Lyft rumpan från golvet så att kroppen bildar en rak linje från bröst till knä. Spänn rumpan ordentligt.

C Låt vänster hand och höger fot mötas i luften och sänk dem igen. Repetera med motsatt hand och fot. Rumpan ska hela tiden hållas lyft från golvet.

Utför rörelsen långsamt och kontrollerat.

Kvinna gör magövning
© Jakob Helbig

2. ENBENS HOLLOW

A Ligg på ryggen med benen lyfta i 90-graders vinkel och armarna över huvudet. Lyft överkroppen så att skulderbladen kommer upp från golvet och armarna lyfts snett upp i luften.

B Växla mellan att sträcka höger och vänster ben framåt medan du håller resten av kroppen stilla. Ju närmare benen kommer golvet, desto mer utmanande blir övningen.

Se till att hålla länden i golvet hela tiden.

Kvinna gör magövning
© Jakob Helbig