Magcamp - del 4

I del 4 av I FORMs magcamp gäller det att sätta magmusklerna på prov och utföra övningarna så stabilt som möjligt.

Träna med vår video

En stark mage är grunden till att ha en kropp som fungerar. Och det är som tur är inte svårt att träna den. Med I FORMs onlineträning får du bland annat träningsvideor som stärker magen. Du kan träna med videorna hemma eller utomhus.

GÅ TILL VIDEON

I FORMs magcamp är uppdelad i sex delar.

I varje del får du två övningar, som stärker magens alla muskler samt coremuskulaturen. Svårighetsgraden ökar från gång till gång och om du hänger i kan du se fram emot en starkare mage, bättre hållning och ökade träningsprestationer.

1. SIDOPLANKA MED HÖFTDOPP

A Stå i sidoplanka på underarmen och med motsatt arm sträckt mot taket.

B Doppa höften kontrollerat ner mot golvet, och lyft den upp till startpositionen igen.

Håll blicken rakt fram så att nacken blir en förlängning av ryggraden.

Kvinna gör magövning
© Jakob Helbig

2. KRYPPOSITION

A Stå på alla fyra på tårna och med knäna lyfta en liten bit från marken.

B Lyft en fot i taget från marken.

C Lyft sedan en hand i taget. Se till att hålla dig stabil under tiden och undvik att svinga höfterna från sida till sida medan du lyfter.

Kvinna gör magövning
© Jakob Helbig

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background