Magcamp - del 4

I del 4 av I FORMs magcamp gäller det att sätta magmusklerna på prov och utföra övningarna så stabilt som möjligt.

Träna med vår video

En stark mage är grunden till att ha en kropp som fungerar. Och det är som tur är inte svårt att träna den. Med I FORMs onlineträning får du bland annat träningsvideor som stärker magen. Du kan träna med videorna hemma eller utomhus.

GÅ TILL VIDEON

I FORMs magcamp är uppdelad i sex delar.

I varje del får du två övningar, som stärker magens alla muskler samt coremuskulaturen. Svårighetsgraden ökar från gång till gång och om du hänger i kan du se fram emot en starkare mage, bättre hållning och ökade träningsprestationer.

1. SIDOPLANKA MED HÖFTDOPP

A Stå i sidoplanka på underarmen och med motsatt arm sträckt mot taket.

B Doppa höften kontrollerat ner mot golvet, och lyft den upp till startpositionen igen.

Håll blicken rakt fram så att nacken blir en förlängning av ryggraden.

Kvinna gör magövning

2. KRYPPOSITION

A Stå på alla fyra på tårna och med knäna lyfta en liten bit från marken.

B Lyft en fot i taget från marken.

C Lyft sedan en hand i taget. Se till att hålla dig stabil under tiden och undvik att svinga höfterna från sida till sida medan du lyfter.

Kvinna gör magövning