Magcamp - del 1

Är du redo att få en stark och vältränad mage, så ta första steget med den 1 av vår effektiva magcamp som tar dig från nybörjare till superstark steg för steg.

Träna med vår video

En stark mage är grunden till att ha en kropp som fungerar. Och det är som tur är inte svårt att träna den. Med I FORMs onlineträning får du bland annat träningsvideor som stärker magen. Du kan träna med videorna hemma eller utomhus.

GÅ TILL VIDEON

I FORMs magcamp är uppdelad i sex delar.

I varje del får du två övningar, som stärker magens alla muskler samt coremuskulaturen. Svårighetsgraden ökar från gång till gång och om du hänger i kan du se fram emot en starkare mage, bättre hållning och ökade träningsprestationer.

1. PRESS PÅ KNÄ

A Ligg på rygg med benen samlade i 90 graders vinkel, och låt tårna peka framåt. Placera händerna på översta delen av låren med öppna handflator.

B Lyft huvud, axlar och rygg från golvet. Pressa dina händer mot låren, samtidigt som du också pressar låren mot händerna.

Ju med du trycker lår och händer mot varandra, desto tyngre blir övningen.

Kvinna gör magövning
© Jakob Helbig

2. WINDSHIELD WIPERS

A Ligg på rygg med benen samlade i 90 graders vinkel. Sträck ut armarna åt sidorna med handflatorna uppåt.

B Sänk långsamt benen ner åt ena sidan, medan du fortsätter hålla dem i 90 graders vinkel och överkroppen stannar i golvet. Lyft dem kontrollerat tillbaka till mitten och byt till motsatt sida. Var uppmärksam på att inte pressa ner armarna i golvet för att hjälpa till, utan låt magen göra jobbet. Gå bara så långt ner till sidan som du kan göra kontrollerat. Andas in på väg ner och andas ut på väg upp. Om övningen känns för enkelt kan du ha sträckta ben istället.

Se till att dina knän hela tiden är i en rak linje med höfterna.

Kvinna gör magövning
© Jakob Helbig