En färsk studie från Frankrike har just visat att kvinnor som i en period fick ett kosttillskott av E-vitamin, C-vitamin, betakaroten, selen och zink hade en högre risk för att drabbas av hudcancer i den mest dödliga formen än de kvinnor som bara åt vanlig mat.
Sambandet oklart
Forskarna vet inte varför det förhåller sig så, men gläder sig i gengäld åt att studien visade att den förhöjda risken försvann när kvinnorna slutade att äta tillskotten.
En svensk studie som publicerats i tidskriften American Journal of Clinical Nutrition har tidigare i år visat att multivitaminpiller kan öka risken för bröstcancer.
Duka upp som de gör omkring Medelhavet med frukt, bär ...
Platt mage genom att träna höfterna? Ja, du läste rätt. ...
Med några enkla val gör du dig kvitt onödiga kemikalier. ...