Så lyckas du med din aktivitetsmätare

Lär dig 5 enkla knep på hur du får ut mesta möjliga av din aktivitetsmätare.

3 december 2014

1. Välj rätt mätare

Köp en mätare som passar för ditt behov. Är du inte tekniskt lagd, nöj dig då med en enkel mätare, som mäter det du har användning för. Det är ingen idé att lägga pengar och energi på en avancerad "grej", som kan mer än du behöver.

2. Sätt vettiga mål

Ditt mål ska vara realistiskt, så du faktiskt kan uppnå det och känna att du har lyckats. Det bästa är att ha små delmål, som du hela tiden uppnår och kan ge dig själv en klapp på axeln för.

3. Stäm av löpande

Stanna upp emellanåt och lägg märke till hur mätaren har förändrat din livsstil. Sover du bättre, ju fler steg du tar under loppet av en dag? Går du ner i vikt? Har din familj och vänner märkt av dina förändringar? Att vara uppmärksam på dina positiva förändringar motiverar dig till att fortsätta.

4. Fira dina segrar

Fira när du når ett av dina delmål. Köp en snygg träningstopp, eller gå och se en film. Det ger motivation till att fortsätta mot nya och större mål.

5. DU styr mätaren

Det är roligt att se sina data varje dag, men låt det aldrig ta överhanden så att ett sunt intresse inte övergår i besatthet. Få inte panik om du glömmer av att ladda upp dina resultat. Livet kommer att gå vidare.

Källa: Medical News Today

Kanske är du intresserad av