Kvinna gör yoga med hög puls.


© wichmann+bendtsen

Nytt yogaprogram som ger hög puls

Vi tar yoga i en ny riktning och får upp pulsen rejält. Här får du ett skräddarsytt program som får svetten att rinna utan att du behöver lämna huset. Övningarna är effektiva och du förbränner massor av kalorier på bara en kvarts träning.

1 mars 2017 av Susanne Lidang

Hög puls med yoga

Avspänning och medi­ta­tion. Det är oftast det vi förknippar med yoga, men den populära träningsformen är så mycket mer. Du kan också få upp pulsen genom att välja rätt övningar, och på följande sidor får du ett yoga-program som är utformat för att sätta fart på din förbränning. 

Gillar du lugnare yogaövningar så kan du hitta flera här.

Yogaprogrammet kan göras på bara 15 minuter

Den stora fördelen med programmet är att det kan göras överallt och inte tar så mycket tid i en stressig kalender. Övningarna är intensiva, och det tar dig inte mer än cirka en kvart att gå igenom hela programmet. Det räcker för att ge dig en effektiv träning, och om du gör programmet tre-fyra gånger i veckan sätter det inte bara fart på din förbränning, det gör också ditt hjärta starkare. 

Ladda ner yogaprogrammet här under.

Kanske är du intresserad av