Lär dig göra 7 enkla yogaövningar som slankar utan att du behöver svettas en enda droppe.

Bli slank med yoga

Yoga är slankande - trots att det varken ger hög puls eller ökad kaloriförbränning.

25 november 2016 av I FORM

Yoga gör dig slank

Man ska verkligen inte under­skatta yoga när det gäller att boosta en viktnedgång. Visst, du förbränner i de flesta fallen inte massor av kalorier på övningarna, men den indirekta effekten är minst lika viktig. Du kan nämligen äta helt rätt och träna sten­hårt, men om din kropp är stressad eller på annat sätt i obalans, så håller den kvar fett och vätska för att skydda sig själv, och då går du inte ner i vikt. Regelbunden yoga får kroppen att släppa på spänningarna och det gör förutsättningarna för en viktnedgång mycket bättre.

Se de goda effekterna som yoga har på viktnedgången i rutan nedan.

Yogans 4 positiva vikteffekter

  • Din stressnivå reduceras när du tränar yoga och det får kroppen att släppa fett och vätska som den annars håller kvar när den är stressad.
  • Matsmältningssystemet påverkas positivt och det gör att du kan gå ner i vikt och hålla vikten stabil när magen fungerar bra.
  • Tankarna lugnar ner sig och du blir mer redo så att du blir mer självmedveten. Det gör också att du bättre kan känna om du verkligen är hungrig.
  • Du får en bättre hållning, och när du rätar på dig kan du andas djupare och få mer syre till hjärnan. Det ger dig mer energi för projekt viktnedgång.

Med de här 7 enkla övningarna minskar du vätskebindning, säkrar att kroppen är balancerad och reducerar din stressnivå. Alla är faktorer som påverkar din vikt och alltså hjälper dig att bli av med överflödiga kilon.

Programmet kan användas varje dag och utövas för sig själv eller i samband med annan träning.

Anmäl dig I FORM Loppet direkt - KLICKA HÄR

Du hittar alla 7 yogaövningar här

Kanske är du intresserad av