Utövar du den här yogan regelbundet får du en positiv sidoeffekt i form av mindre stress och större mental energi.

Boosta din IQ med yoga

Du blir inte bara smidigare av yoga. Faktiskt kan du även bli snabbare i huvudet.

2 maj 2014 av Sofia Savita Norgren
Främst beror det på yogans förmåga att skapa balans i sinnet. När du är stressad kan det ofta leda till en massa tankar och oro, som i sin tur ger bristande koncentration och dåligt minne. Det kan kännas som om ditt medvetande suger musten ur dig. Genom att skapa balans i myllret av tankar får du kontroll över hjärnan, så att du kan fokusera på exakt det du ska använda den till. Programmet innehåller en blandning av yoga, andningsövningar och meditation från den klassiska hatha yogan. [emediate]

SÅ ANVÄNDER DU PROGRAMMET

  • Kör igenom hela programmet två eller tre gånger i veckan för optimal effekt. Totalt tar det cirka 30 minuter att gå igenom övningarna.
  • Du kan även välja att bara göra några av övningarna eller bara göra andningsövningar och meditation – till exempel som förberedelse inför en speciell situation där du behöver vara extra alert.
  • För att få en bra avslutning är ett bra tips att ligga ner platt på rygg och slappna av i några minuter när du är klar med programmet.
  • [emediate]

Tema

Kanske är du intresserad av