Yogaskolan visar dig 5 steg till L-posen.

5 steg till L-posen

Om du inte redan älskar yoga kommer du garanterat göra det nu. Häng med i I FORMs yogaskola - här guidar vi dig genom fyra hjälpövningar så att du kan göra L-posen.

24 september 2015 av Louise Fjendbo

Kom i form med yogaskolan

Programmet består av fyra hjälp­övningar och en slutövning, i det här fallet L-positionen. Det är viktigt att du gör programmet i en bestämd ordning. Varje övning förbereder, värmer upp och gör slutligen kroppen redo för slutövningen, som tränar och gör stora delar av kroppen smidigare. Det är viktigt att du följer instruktionerna noga – och mindre viktigt om du kan göra positionerna fullt ut – fokus bör ligga på att röra kroppen på rätt sätt.

Gör så här

  • Du enda du behöver är en yogamatta och en vägg.
  • Gör gärna övningarna varje dag – det tar cirka 20 minuter – men 3–4 dagar i veckan ger också bra effekt.
  • De dagar när du utövar din vanliga träning är det bra att lägga in yogaövningarna direkt efter, när kroppen är varm.
  • Övningarna är dock så skonsamma att du mycket väl kan göra dem utan uppvärmning. Gör gärna två rundor om du känner för det.

Se alla övningar i ett flöde här

Tack till Katharina Kopp/JeppeYoga, Köpenhamn, Danmark

Tema

Kanske är du intresserad av