• Simning
  • Gång
  • Styrketräning
  • Cykling
  • Crosstrainer

5 träningspass till dig som har tröttnat på att springa

Varsågod, här kommer 5 supereffektiva och bra träningspass som ger dig samma utbyte som en löprunda på 5 km.

4 april 2014 av Michelle Kristensen
Handen på hjärtat: Har du tröttnat på att springa? Om svaret är ja, sluta spring – och förlika dig med att löpning inte är din grej just nu. Istället kan du satsa på något av de här 5 träningspassen som du säkert kommer att gilla mer och som är lika bra för hälsan som att springa 5 kilometer. [bodylink]

Få samma effekt som vid 5 km löpning

Lev längre De som springer cirka 5 km tre gånger i veckan lever fem år längre än de som inte springer. Du kan få samma effekt genom att träna i 30 minuter med hög puls tre gånger i veckan. Ökad förbränning Om du väger 65 kg, kommer du att förbränna omkring 325 kcal på 5 km. Det motsvarar nästan en 1½ Marsbar. Du kan få samma effekt med träningspassen i artikeln: simning (35 minuter), styrketräning (40 minuter), crosstrainer (35 minuter), gång (30 minuter) + swings och cykling (30 minuter). Starkare skelett Löpning belastar skelettet vilket gör det starkare. Du kan få samma effekt med crosstrainer, styrketräning eller gång + swings. Cykling och simning stärker inte benstommen på samma sätt, så här måste du lägga till styrketräning.

Tema

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av