Läs också

Sit up med box

När du är på badsemester kan du göra dina övningar på stranden medan du njuter av de vackra omgivningarna. I FORM lär dig exakt vilka övningar som ger bäst resultat.

Träna utan utrustning

3 x 20 minuter i veckan - mer krävs inte för att du ska få platt mage, fast rumpa och kondition i toppklass efter bara fyra veckors träning. Följ bara de här tre enkla programmen som inte kräver några redskap alls.

20 maj 2015 av Frida Hallqvist

Kom i toppform med tre program

Du ska träna intensivt, men bara i 20 minuter tre gånger i veckan. Räcker det? Ja då! Forskning visar att intensiv träning på kort tid är lika effektiv eller nästan mer effektiv än moderat träning i flera timmar. När du tränar under en kort tid sparar du inte på krafterna utan kan lättare pressa dig själv hårt. Det ger dig samtidigt en bonus efter träningen, för ju hårdare du tränar, desto mer efterförbränning kan du glädja dig åt senare, när du pustar ut på soffan. Träna intensivt en kort stund och få fantastiska resultat!

Så här tränar du

  • Din träning består av tre program – för magen, för rumpan och för kondisen.
  • Alla tre programmen ska genomföras två gånger i veckan. Varje program har fyra övningar som ska genomföras i ett till tre set.
  • Gör varje övning i en minut innan du direkt går vidare till nästa övning.
  • När du gjort alla fyra övningar börjar du om från början om du ska göra fler set.
  • Hoppa inte över vilodagarna – det är viktigt att kroppen får en chans att återhämta sig mellan träningspassen.
  • Uppvärmning Kom ihåg att värma upp i fem minuter innan du börjar träna!

Tema

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av