5 viktiga fördelar med Förvandlingsskolan
5 viktiga fördelar med Förvandlingsskolan









Kari Traas blå och supertrendiga Butterfly Zip blir DIN med 2 nr av I FORM för bara 49:50 kr!









  • Smalare kropp med lägre fettprocent.
  • Högre förbränning dygnet runt.
  • Fasta, spänstiga, starka och atletiska muskler.
  • En yngre och mer motståndskraftig kropp.
  • Bättre kroppslig självkänsla.

Styrketräna och bli en bättre löpare

Styrketräning ger dig en sundare löpstil.

24 juni 2010 av I FORM

Många löpare har så svaga muskler i höften att de faller ihop I kroppen när de springer, vilket ökar risken för skador.

Om du styrketränar i bara sex veckor har dina muskler blivit så starka att du automatiskt får en mycket hälsosammare livsstil.

20 procent räcker

I en studie lät forskarna tio löpare styrketräna tre gånger i veckan i sex veckor. Det gjorde deras muskler 20 procent starkare och de krängde inte ut lika mycket i höftleden under löpningen.

Två övningar som gör dig starkare

1.

  • Stå med benen ihop.

  • För höger ben så långt ut åt sidan du kan samtidigt som du vrider med hela överkroppen i rörelsen.

  • Vrid foten tillbaka till startpositionen och gör övningen med vänster ben.

TIPS! Gör övningen tuff are genom att sätta träningsgummiband om foten.

2.

  • Stå med benen ihop.
  • Lägg över all vikt på höger ben och lyft vänster höft och vänster sida av bäckenet upp mot taket.
  • Lyft nu höften så mycket du kan, utan att du börjar lyfta hela benet.
  • Sänk benet långsamt igen och repetera övningen med höger höft.

Kanske är du intresserad av