Frida Hallqvist: Utfall - biceps

Ett gummiband är allt du behöver för att göra de här övningarna.

© Jakob Helbig

Styrketräningsövning med gummiband: Utfall med biceps

Med denna effektiva styrketräningsövning tränar du både armar och ben.

19 juni 2017 av Frida Hallqvist

Så gör du utfall med biceps

Startposition

Sätt bandet under främre foten och sträck andra benet långt bakåt. Spänn magmusklerna och sträck dig lång genom ryggen.

Övningen

Andas ut när du går ner i ett utfall med båda benen i 90 graders vinkel. Böj samtidigt på armarna så att du spänner gummibandet mer och aktiverar dina biceps. Kom ihåg att hålla dina armbågar högt för mer styrka. Andas in och gå upp igen.

Muskler du tränar: Biceps, lår och bak.

Nybörjare: 40 sekunder övning + 20 sekunder paus. 6 set (byt ben efter varje set).

Erfaren: 50 sekunder övning + 10 sekunder paus. 6 set (byt ben efter varje set).

Utfall - biceps

© Jakob Helbig

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

Vilken distans drömmer du om att springa i år?


I FORM tipsar