Frida Hallqvist: Runda ryggen

Ett gummiband är allt du behöver för att göra de här övningarna.

© Jakob Helbig

Styrketräningsövning med gummiband: Runda ryggen

Stärk dina armar, axlar, rygg och lår med denna enkla övning.

19 juni 2017 av Frida Hallqvist

Så rundar du ryggen med gummiband

Startposition

Stå bredbent med fötterna pekande utåt. Håll gummibandet bakom ryggen, och sätt händerna på det så att gummibandet är spänt. Spänn magen och sträck dig lång genom ryggen. 

Övningen

Andas ut och böj på benen så att knäna är rakt över hälarna. Runda ryggen och dra fram armarna framför dig, som om du skulle krama ett träd. Andas in och res dig igen. Ju mer spänt bandet är, desto tuffare blir övningen.

Muskler du tränar: Armar, axlar, rygg och lår.

Nybörjare: 40 sekunder övning + 20 sekunder paus. 4 set.

Erfaren: 50 sekunder övning + 10 sekunder paus. 4 set.

Runda ryggen

© Jakob Helbig

I FORM rustar dig för löprundan

Just nu kan du få en superpraktisk och snygg löparjacka från Active Fit tillsammans med I FORM. Löparjackan är skräddarsydd för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att göra ditt bästa under träningen, oavsett väder och vind.

Få den snygga löparjackan tillsammans med massor av inspiration, tips och sunda recept från I FORM. Du sparar mer än 900 kr!

>>Se supererbjudandet här.<<

Kanske är du intresserad av