Cookie- och Sekretesspolicy






Styrkeövningar

Fast rumpa, snygg häck - övningar

Jennifer Lopez har fått den av naturen och i Brasilien kan man köpa den hos en plastikkirurg: en fast och välformad rumpa. Men du kan också träna dig till en, vi lär dig övningarna som fungerar.

Du kan träna dig till en rumpa i filmstjärneklassen som du även kan använda till en massa annat praktiskt. Fem supereffektiva övningar är allt som behövs för att utmana din stuss på ett sätt som både känns och syns. Vill du skynda på processen, så hjälper det att stretcha, banka och knåda skinkorna vänligt, men bestämt.

Så lägger du upp träningen

Precis som med löpning ska hård ben- och sätesträning byggas upp långsamt, så att du inte får överbelastningsskador. Börja med att göra de fem tuffa rumpövningarna 2 gånger i veckan i 4 veckor. Hoppa inte över något pass. Därefter kan du träna 3 gånger i veckan.

Är du otränad kan du börja med att göra övningarna utan belastning. Men tänk på att tillföra extra vikt när du inte längre blir öm i benen efter träningen. Extra tyngd kan till exempel vara en vattenflaska med sand, en tung ryggsäck eller en skivstång.

Stans snyggaste häck på bara 4–10 veckor

Sätesmusklerna är envisa och behåller helst den form de har, så länge du inte övertygar dem om något annat. Då är övningarna på de här sidorna ditt mest effektiva vapen. Med en konsekvent och ihärdig insats kommer du att se resultat redan efter 4–10 veckor.

DIGITALT MAGASIN: SNYGGA BEN – FAST RUMPA
I FORM Special tema bikinikropp: 17 sidor med allt du behöver veta för att få snyggaste bikinikroppen med snygga ben och fast rumpa.

Ladda ned det här >>>


I FORM

Mest lästa
Snygg rumpa: Experten lär dig övningarna

Snygg rumpa: Experten lär dig övningarna

I FORMs expert Michelle visar dig övningarna som ger dig ...

Ja, tack!

Nytt
Träna utan utrustning

Träna utan utrustning

Med övningen planka med rörelse kan du glömma allt om ...

Se övningen på video

Så gör du statiska utfall

Så gör du statiska utfall

Övningen statiska utfall tränar både rumpa och lår.

Se övningen på video

Så gör du höfttwist

Så gör du höfttwist

Höfttwist är en bra övning för dig som vill stärka hela ...

Se övningen på video

Så gör du crab walk

Så gör du crab walk

När du gör crab walk använder du hela kroppen och ...

Se övningen på video

Så gör du styrka för hela kroppen

Så gör du styrka för hela kroppen

Övningen heter styrka för hela kroppen, men den gör mer ...

Se övningen på video

Ännu mer I FORM...

Ursäkta röran, vi bygger om…

Om I FORM

Ursäkta röran, vi bygger om…

Upplever du konstiga saker på iform.se just nu? Det är inget konstigt med det!

Läs mer

Träningskläder till dig

Prenumerera

Träningskläder till dig

Beställ 3 nr av I FORM för bara 99:50 kr så får du testvinnande sportbehå och tights SAMT en dagkräm med på köpet!

Läs mer och beställ

Läs I FORM nr 13/2015 här

Tidningen I FORM

Läs I FORM nr 13/2015 här

Alla prenumeranter kan även läsa I FORM elektroniskt. Här på skärmen, på smartphone och på surfplatta.

Så enkelt är det

Snart är den bara din

Prenumerera

Snart är den bara din

Beställ 3 nr av I FORM för 99 kr så får du den rosa träningströjan från Kari Traa med i ditt välkomstpaket.

Läs mer och beställ

Ta kontroll

Kostdagboken

Ta kontroll

I FORM Kostdagbok är det ultimata verktyget för dig som vill gå ner i vikt utan att gå miste om livets goda. Testa HELT GRATIS i 5 dagar.

Ja, tack!

Möt din nya träningskompis

Prenumerera

Möt din nya träningskompis

Säg hej till din personliga tränare och motivationskraft. Klockan på bilden blir din när du beställer 3 nr av I FORM.

Läs mer

Skriv vad du tycker och vinn fina saker

iform.se

Skriv vad du tycker och vinn fina saker

Berätta vad du tycker om I FORM så är du med i utlottningen av fina saker!

Läs mer

Nyhetsbrev

Få veckans bästa nyheter, ta del av erbjudanden, delta i tävlingar och mycket mer!


Benrevolution

Få snygga ben

Bli av med valken

Smarta tips

3 nr + kläder

Kolla in priset!

Vi gillar musik

I FORMs spellistor

Få I FORM + Craft

Fler erbjudanden...