Är ett supereffektivt träningsredskap. Här är tre övningar som trimmar hela kroppen.

Kettlebell - Övningar som tränar hela kroppen

Att träna med kettlebell har många fördelar. Här kan du testa några supereffektiva övningar.

23 februari 2012

Att svinga en kettlebell har de senaste åren blivit ett naturligt inslag på alltifrån gym och CrossFit-boxar till vardagsrumsgolv. Med en kettlebell utmanar du kroppens stora muskelgrupper samtidigt och märker snabba resultat av din träning.

Har du inte testat att träna med kettlebell ännu är det hög tid att du testar!

Kettlebell - 5 anledningar att träna med de ryska kanonkulorna

  • Med kettlebell tränar du hela kroppen på en gång.
  • Med kettlebell tränar du både de långsamma och de explosiva muskelfibrerna.
  • Med kettlebell stärker du kärnmuskulaturen.
  • Med kettlebell tränar du både styrka och uthållighet.
  • Med kettlebell kan du träna hemma när du har tid.


Kettlebell - så väljer du rätt vikt

Tycker du att det är knepigt att välja rätt vikt på din första kettlebell? Så här ska du göra! Ta en kettlebell i handen och pressa den upp över huvudet med en arm 3-5 gånger. Om du det blir för tungt, ska du ha en lättare vikt på din kettlebell. Börja varken för tungt eller lätt.

Generellt kan kvinnor börja med en kettlebell-vikt i intervallen 8-12 kg, lite beroende av ålder och träningserfarenhet. Lär dig basövningarna ordentligt innan du använder en tyngre kettlebell.

Texten fortsätter under annonsen

Kanske är du intresserad av

Texten fortsätter under annonsen

Texten fortsätter under annonsen