Här hittar du program och övningar för vecka 7-9.

Del 1: Snygga armar på 9 veckor

Har du har tendens till lite för mycket daller på armarna kommer ditt problem att försvinna och nya klädsamma, fasta former kommer att ta form.

7 november 2008 av I FORM

Efter 28 dagar är baksidan av dina armar kännbart fastare, efter 6 veckor synligt snyggare - och efter 9 veckor (eller lite längre, om din fettprocent är hög) är du stolt över dig själv, lovar I FORMs styrketräningsexpert Julian Felix.

Träningsschemat vecka 1-3: 2 gånger i veckan


OBS!

Videoövning 3 är samma övning som nummer 2, men med armbågarna helt ut till sidorna.

TIPS PÅ UTRUSTNING


1) Träningsboll

  • Satsa på en kvalitetsboll, helst utan en alltför hal yta.

  • Den ska pumpas upp ganska hårt, men inte så hårt att de trillar av när du vilar på den med ryggen.

  • Tänk på att bollen behöver lite påfyllning ibland, precis som ett cykeldäck.

  • Välj rätt storlek:
    Diameter = Din längd
    45 cm = under 155 cm
    55 cm = 155-171 cm
    65 cm = 171-186 cm
    75 cm = 187-198 cm


2) Hantlar

I början kan du nöja dig med ett par 2-kilos och 3-kilos hantlar. När du blir lite starkare kan du även få användning av 4-kilos vikter. Köp eventuellt ett set som enkelt går att justera med hjälp av lösa viktskivor.

3) Stol med ryg, væg eller vindueskarm, du kan holde fast i.

TIPS - medan du utför övningarna

Ditt tempo: Räkna långsamt till 3 när du lyfter/reser på dig – och räkna långsamt till 5 när du sänker/går ner.
Din andning: Andas alltid ut medan du lyfter/anstränger dig som mest, och in när du sänker/går ner.

Kanske är du intresserad av