Kvinna tränar med TRX. Styrketräning.
© Jakob Helbig

7 TRX-övningar för hela kroppen

Bli stark med remmar och sele. Träning med TRX är både roligt och effektivt och med I FORMs TRX-träningsprogram garanterar vi att du blir fit på rekordtid.

20 maj 2016 av Frida Hallqvist

7 TRX-övningar för hela kroppen


Så gör du

  • Kör övningarna som en serie i den ordning som beskrivs här.
  • Pausa i 30 sekunder mellan varje övning.
  • När du har gjort alla 7 övningar en gång börjar du om från början och gör hela setet 2 gånger till.
  • Gör TRX-programmet 3 gånger i veckan. Kompletterar du TRX-träningen med t ex löpning eller cykling, kan du träna TRX 1–2 gånger per vecka.


Så ställer du in din TRX

  • Handtagen: TRX:en har två handtag. Det “hårda” cylinderhandtaget är för händerna, medan remhandtaget undertill är till för fötterna.
  • Remmarna: Remmarna har tre gula markeringar, överst, mellan och nederst. Remmarna justeras så att TRX:en passar för övningen.
  • Låset: Tryck ner det svarta låset och mata ner båda remändarna när du vill göra TRX:en längre. Stoppa ner dem en åt gången när du vill ha den kortare.







Tema

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av